فولامین

فولامین

فولامین

فولامین

علت و عوارض و درمان چاقی شکمی در طب سنتی چیست

چهارشنبه, ۵ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۱۱ ب.ظ

چاقی شکمی

چاقی شکمی ,چاقی شکمی در زنان,چاقی شکمی درمان,چاقی شکمی در کودکان,چاقی شکمی چیست,چاقی شکمی نی نی سایت,چاقی شکمی دکتر ضیایی,چاقی شکمی و درمان آن

چاقی شکمی , چاقی شکمی در زنان , چاقی شکمی درمان , چاقی شکمی در کودکان

توضیحاتی در مورد چاقی شکمی

چاقی مفرط در نتیجه عوامل مختلفی بروز می‌کند در نتیجه درمان آن نیز متفاوت است. در واقع انواع مختلفی از چاقی داریم که اگر افراد مبتلا تحت نظر یک متخصص باشند می‌توانند آن را کنترل کنند. به این معنی که چاقی مفرط به معنای ناامیدی از کاهش خیلی از افراد شکایت دارند که اطرافیانشان بیش از آن‌ها پرخوری می‌کنند، اما لاغر هستند و یا اینکه با خوردن آب نیز چاق می‌شوند و غیره. برای مقابله با هر مشکلی ابتدا لازم است که علل و عوامل آن شناسایی شود. در خصوص چاقی نیز همین‌طور است. اگر علت اصلی مشکل ریشه یابی نشود ممکن است با وجود رژیم و ورزش نیز لاغری حاصل نشود. در این مطلب انواع مختلف چاقی مفرط را عنوان و بررسی می‌کنیم. اگر قصد لاغر شدن دارید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده و در ابتدا علت چاقی‌تان را مشخص کنید. در گام بعدی با نظر پزشک درمان خود را آغاز کنید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد علت و عوارض و درمان چاقی شکمی در طب سنتی چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

چاقی شکمی و ژنتیک

همه می دانیم که ژنتیک یکی از عوامل اصلی چاقی است. والدین چاق با احتمال بیشتری نسبت به سایرین، فرزندان چاق خواهند داشت. البته نمی‌توان همه‌ی تقصیرها را به گردن ژن‌های بیچاره انداخت. علامت‌ها و نشانه‌هایی که به سمت ژن‌ ها فرستاده می‌شود، تأثیر مهمی بر ژن‌ها دارند. برای مثال در جوامع غیر‌صنعتی و توسعه‌نیافته، استفاده از رژِیم غذایی غربی، از عوامل اصلی چاقی است. بسیار خب، در این مثال ژن‌ها تغییری نمی‌کنند، اما محیط و عوامل بیرونی، ژن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. در حقیقت ژن تحت تأثیر محیط است. فراموش نکنید که عوامل و متغیرهای متعددی، دست در دست هم می‌دهند و بر موجودی پیچیده به نام انسان اثر می‌گذارند.

چاقی شکمی و عصبی

عمل غذا خوردن باعث ایجاد لذت می‌شود. در نتیجه افرادی که از اضطراب یا دیگر مشکلات روحی روانی رنج می‌برند برای رسیدن به آرامش شروع به خوردن می‌کنند. در حالت کلی افرادی که از چنین مشکلاتی رنج می‌برند بیشتر به سمت خوردن مواد غذایی شیرین و چرب گرایش نشان می‌دهند. برای مقابله با این وضعیت بهتر است که در عین حال که رژیم می‌گیرید تحت روان درمانی نیز باشید. روان‌پزشک یا روانکاو می‌تواند به کنترل استرس و فشار‌های روحی روانی کمک کند و انرژی‌تان را به کار‌های دیگری غیر از غذا خوردن هدایت کند. روند درمانی برای این قبیل افراد اندکی پیچیده است، چون باید یکی از منابع لذت جویی خود یعنی غذا خوردن را کنار بگذارند.

چاقی شکمی و فست‌ فود

فست‌فودها و غذاهای فرآوری‌شده، شما را به خود وابسته می‌کنند. شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این مواد غذایی، درست مانند الکل و نیکوتین و سایر مواد اعتیادآور عمل می‌کنند و باعث می‌شوند بدن به خوردن آنها وابسته شود. مصرف این غذاها، کم‌کم به عادت تبدیل می‌شود و کافی است بوی دل‌انگیزشان به مشام‌تان بخورد… ارتباط میان اعتیاد و حالت بیولوژیک بدن بسیار پیچیده است. مقابله با اعتیاد بسیار دشوار است و حق انتخاب و آزادی را از انسان سلب می‌کند. این مواد غذایی چرب، پرقند، پرنمک و مملو از کربوهیدرات هستند. شما را چاق می‌کنند و درست مانند مواد مخدر با خوشیِ گذرایی که به شما هدیه می‌دهند، عواقب نامطلوب به بار می‌آورند. اگر عادت به خوردن چنین غذاهایی دارید، سعی کنید، کم‌کم و به تدریج آنها را از برنامه‌ی غذایی خود بیرون کنید و همیشه به یاد داشته باشید که این بدجنس‌های خوشبو و خوش‌طعم با اندام و سلامت شما چه می‌کنند.

  • کمال حسین زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی